דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיוון פרונט 

מאת    [ 07/11/2010 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 11456 פעמים ]

כולם יודעים שאין דבר חשוב יותר בנהיגה מאשר שליטה על הרכב, המאפשרת נסיעה רגועה ובטוחה בלי סטיות עצבניות וקפיצות מיותרות. למרות זאת רבים מאיתנו מכירים היטב – הרבה יותר טוב מכפי שהיינו רוצים – את התחושה הזו של רעד בידיים במהירות בינונית. פתאום אתם מגלים שבמקרה שלא תחזיקו את ההגה בכל הכוח הוא יסטה לשוליים. אם זה קורה לכם, כנראה שפשוט הגיע הזמן לבצע כיוון פרונט.

יכול להיות שכיוון פרונט לא יפתור לכם את הבעיה, שכן תמיד ישנה אפשרות שהרעידות והסטיות נגרמות כתוצאה מאיזון גלגלים לקוי או לחץ אוויר בגלגלים החורג מהסטנדרט המקובל – אופציה שלא רבים מודעים לה. ובכל זאת, כיוון פרונט הוא אחד הדברים הראשונים שאתם חייבים לעשות בשביל להבטיח לעצמכם נהיגה בטוחה.

מה עושים לפני כיוון פרונט?

קודם כל, הולכים לפי הכלל הידוע: להתחיל מהקל אל הקשה. בהתחלה מבצעים את הטיפול הפשוט ביותר ובודקים אם הבעיה נפתרת. אם אתם מרגישים משיכה חזקה עד חזקה מאוד של ההגה לאחד הצדדים, יש להתחיל בבדיקה בסיסית של לחץ אוויר בצמיגים. במידה שלחץ האוויר תקין, יתכן שהבעיה נובעת מאיזון לא טוב של הגלגלים.

בדקו שכל ארבעת הגלגלים מסתובבים במאה אחוז דיוק, ללא 'שמיניות'. אם מסיבה זו או אחרת (תיקון פנצ'ר, פגיעה בג'אנט ממדרכה או בור גדול בכביש) הדיוק הזה הופר, סיבוב הגלגל נפגע והוא לא יסתובב בצורה ישרה לחלוטין. במקרה כזה צריך לשקול לבצע כיוון פרונט – שיפתור את הרעידות וכל דבר שמפריע לנהיגה החלקה.

כיוון גלגלים – בדיקת הזווית

כיוון פרונט מסדר את זווית הגלגלים ביחס לכביש (נקראת גם זווית מתלה). לא רבים יודעים זאת, אך בכל מכונית הזווית הזו משתנה, בהתאם לסדרה ולסוג הצמיג, לרוחב הסרנים ולמשתנים נוספים. אולם באופן גס - ואת זה צריך להכניס טוב טוב לראש - הגלגלים הקדמיים חייבים להיות מקבילים במאה אחוז. כל חריגה מכך תגרום לפגיעה בכיוון הפרונט.

למי פונים לכיוון פרונט?

מכוני כיוון פרונט המציעים תיקון פרונט מקצועי, הם כמובן האופציה ההגיונית והמתבקשת ביותר. מכונים אלה משתמשים בציוד משוכלל שמאפשר זיהוי משיכות הנובעות מבעיות שונות ברכב, ולא רק מכיוון המתלה.

מכונים כאלו יודעים בדיוק איך לכוון את הזווית המדויקת על מנת "ליישר" את הגלגלים, וחשוב לא פחות - להתאים אותם בהתאם להוראות היצרן. רובם גם משתמשים בכיוון פרונט ממוחשב, שנחשב כמובן למדויק ביותר.

כמה עולה כיוון פרונט?

העלות הממוצעת של בדיקה ועבודת כיוון פרונט תנוע בדרך כלל באזורים שבין 200 ל-350 ש"ח, בקרב מוסכי הרכב המתמחים בעניין. רצוי לבדוק מבעוד מועד שהמוסך שאליו אתם פונים מורשה על ידי משרד התחבורה, שכן עבודה 'זולה' ולא מקצועית מספיק עלולה להפוך את הנסיעה שלכם לסבל של ממש ואף לסכן את חייכם. אל תתפשרו בנקודה זו.

מניעה מראש

ככלל, גם אם אין צורך דחוף בכך - מומלץ לבצע בדיקה יסודית של כיוון הפרונט בכל פעם שעושים תיקונים במכלולי ההגה, במתלים, בצירייה הקדמית ומן הסתם לאחר כל מקרה של תאונה, ולו הקטן ביותר.

שימו לב כי במספר דגמים חדשים קיים סרן אחורי גם בגלגלים האחוריים, שגם הם זקוקים לכיוון מדי פעם. מומלץ לוודא עם המוסכניק שמבצע עבורכם כיוון פרונט, האם מותקן ברכבכם סרן אחורי שכזה והאם הוא זקוק לכיוון.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב